Prinsesssan pa arten

Prinsessan pa arten. Det ar jag! Men varfor ska man settle for less? 

 

Jag har ovat mig pa att ta snabba beslut och sen intefundera dag och natt pa om jag tog ratt beslut, vilket jag brukar roa mig med ivanliga fall. Det ar svart for en oroare att slappa taget om oro, vilken oro som helst, allt fran stora saker till sma, som att  var det ratt att kopa den dar tshirten pa rea for 50 kr?Eller kan jag ga i dagar och fundera pa om jag ska kopa den dar prylen ellerinte, och jag maste ga tillbaka flera ganger, oftast om det ar klader brukar jaginte ens prova forsta gangen, utan ga tillbaka en annan gang och prova, for attsen ga tillbaka en annan gang och kanske kopa, for att sen kopa fel storlek ochga tillbaka med den och byta storlek. Neverending story. Jag bestamde mig foratt jobba med det, for det tar for mycket plats, bade i tankarna och i tid. Ochhela grejen ar ju att dessa sma beslut ar inte livsavgorande. Och det ar detjag ville ova mig att komma ifran. Sa det har jag gjort har och blivit ganskabra pa det, “Just do it”.

 

I helgen hittade jag en fantastisk klanningsom skrek at mig att Kop mig! Forsta gangen vi gick forbi affaren tittade jag bara…, men sen bestamde jag mig for att istallet for att komma tillbaka en annan dag sa gick jag snabbt tillbaka och provade,  och den passade perfekt, tyckte jag. Micke tyckte den saglite stor ut! Sen skulle vi precis ga, for jag bestamde mig for att tanka litepa det. Men sa kom jag pa att NEJ, jag tar den, NU! Sa slipper jag ga tillbakaoch jag hade dessutom hittat en hog tidningar ute pa gatan sa jag behver intekopa fler tidningar som jag hade tankt och jag hade bestamt mig for att inte kopa den dar fuskpalsen jag sett.

 

Nar vi kommer hem far jag for mig att den kanske ar for tight i ryggen. Och nar prinsesssan pa arten borjar tanka pa nat sant gar det inte att sluta. Sa jag lag vaken halva natten och funderade pa det och hur jag skulle kunna prova en annan storlek.

 

Nasta dag ringde jag affaren, dom stangerkl 5.30, sa jag hinner inte dit under en vardag, det ligger utanfor stan dessutom,och dom kunde inte halla den klanning till helgen. Sa min kara man far tasparvagnen dit, kopa en storlek storre, ta hem den, sa jag kan prova for attsen kunna lamna tillbaka en av dom.

 

Jag provade och provade, det tog en timme hemma att komma pa att jag sparar den jag kopte fran borjan.  Sa Micke far ta sparvagnen dit idag och lamna tillbaka den andra och fa pengarna tillbaka.

 

Tank att det kan bli sa komplicerat nar manska ova pa en san har sak!

 

(Fick en cool Van halen tshirt av paskharenMicke, efter en vecka gick jag och bytte storlek, och igar nar jag provade denigen sa fick jag for mig att den var for stor, undra om jag ska ga och byta? Nej, jag har nu bestamt mig for att behalla den!)

 

 


Kommentarer
Postat av: Morfar

Jag känner till det där...släktdrag...

2009-04-21 @ 14:35:01
Postat av: Åsa

Så duktig du är på att öva! :-) Inte livsavgörande som du säger men en väldigt snygg klänning!

2009-04-21 @ 15:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0