sydney by nite

Idag gav vi oss iväg på utflykt med båt runt Sydney-bukten. När vi väl satt på båten visade det sig att vår för- - -ade kamera hade laddat ur igen... (ja, vi vet; vi måste köpa ett nytt batteri!!!). Så det fick bli bilder med mobilen istället, och när dessa var tagna dog den också, och laddaren blev såklart kvar i Melbourne... Teknikens under! Bilder från dagsutflykten kommer helt enkelt senare!
Hursomhelst, på kvällen, när batteriet var fulladdat och lilla Molly somnat i vagnen, gav vi oss ut i Sydneynatten. Eftersom Molly sov, fick vi tillfälle att fota varandra och lite omgivningar som omväxling  :-)


Vissa, som min Maria, blir visst bra på bild hur man än vrider och vänder på objektivet...
...de flesta av oss andra, som inte kan stå still blir ju lite "suddiga" i mörkret... Och vad hände med färgerna??


Men de fasta föremålen runt bukten i Sydney är verkligen magnifika!


Kvällen slutade på loungebaren under operahuset, där det verkade som att man skulle vara, för där var alla andra sydneybor.


Imorgon flyger vi tillbaka till Melbourne, och även om det blev en kort visit, är vi allihop mycket nöjda med vårt besök!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Maria!

Vad kul att läsa din blogg! Jag heter Jenny Myrvang (tidigare Jenny Lindberg) och läser ofta bloggar på mama.nu. Jag blev glatt överaskad när jag läste din blogg nyligen och kände igen dig från skolan i Skultuna. Det är alltid kul när jag känner igen nån från "förr" Det blir inte så ofta jag träffar på nån från vår årskull fastän jag bor i Västerås. Den enda som jag har regelbunden kontakt med är Marie Halvarson som gick i min klass (B) och så naturligtvis min tvillingsyster Kristin. Marie H som bott många år i Danmark har nu flyttat hem till Västerås (vilket jag tycker är kul). Hon och jag träffas flera gånger i veckan på Friskis och svettis där vi går och tränar tillsammans. Vi brukar även ses hemma hos varandra för att måla tavlor i akryl. Tina Granlund mailar jag ibland med. Hon bor med sin familj i Göteborg och arbetar på Försäkringskassan. Det gör även jag (men i Västerås) så därför hörs vi ibland i internmailen. Vicky Lindström som också gick i min klass ser jag också en del. Hon arbetar även hon på Försäkringskassan i Västerås. Just nu är hon hemma och är mammaledig. Hon fick för ett tag sedan sitt andra barn, en liten Amanda. Kristin träffade jag senast idag. Hon bor på Branthovda i Västerås med sin man Peter och sina tre barn, Elin 15, Anna 13 och Elliott 4 år. Jag bor själv vid Badelunda i Västerås med min man Toralf och mina barn Sigrid 5 och Toste 3 år. Kristin och jag bor nära varandra och ses ofta. Vi har ju barn i samma ålder som gillar att umgås.....Bloggar är KUL! Det är trevlig läsning du har på din blogg! Det är skoj att följa dig och din familj. Jag bloggar själv på www.myrvang.blogg.se

Ha det gott

Hälsningar Jenny M

2009-04-03 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0