Bisberg goes Melbourne


Molly ar var lilla fotograf. Det ar mest hon som fotar!

Vi akte ut till Svenska Kyrkan som hade barbecue i lordags, och vi hinner knappt dit forran varlden krympte med stormsteg. Vi traffade pa en dam som vi pratade borjade prata med och man borjar ju alltid med det gamla vanliga varitfran i Sverige man kommer och denna dam visade sig kom fran Sater och Hedemora och hon har en moster i ett hus i Bisberg. Jag minns inte ens alla namn som poppade upp pa manniskor fran dessa trakter, men jag fick henne kort och hon ville absolut att mamma och pappa maste hora av sig sa att dom kan prata en massa gamla bekanta. Nar hon gick kom nasta dam och satte sig bredvid mig och pratade dalmal, hon kande Kopmans, som kande farfar och sa fortsatte det. Jag var en mycket popular "dalkulla" for en kvall!





Kommentarer
Postat av: Anngerd

Intressant - världen är liten!

2009-02-16 @ 09:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0