Framme!

Dagen D kom och gick! och plotsligt befinner vi oss pa andra sidan jorden, kanns valdigt langt borta och allt ar liksom upp och ner precis som vi trodde! Natt ar dag och dag ar natt, och sommar ar vinter och kallt ar varmt. Men vi vanjer oss!
For varje timme pa flyget fick vi ondare i vara ryggar och jag kande av resnerven och nar man tror att det ordnar sig sakert hur svart kan det blir, sa blir det inte alls som man tankt. Tva dagar innan vi satte oss pa flyget fick vi reda pa att lagenheten vi skulle fa skulle vi inte fa, utan det var en annan nu. och nar vi star dar mitt i natten och knackar pa hemma hos en okand manniska som skulle ha nyckeln, sa far vi reda pa att den lagenheten vi skulle fa inte har nan elektricitet, sa vi maste ta in pa ett hotell sa lange. Ok, vad som helst bara vi far sova! 
Det var ett jattefint rum och det gick hyfsat att sova, vi vaknade emellanat och var vakna nan timme har och dar, Molly med. 
Forsta morgonen pa Australisk mark vaknade vi kl 12. Och klev med forsiktiga steg ut i det nya crocdileland, men det var inte sa farligt! Det var soligt och varmt och runt hornet fanns cafeer och kladaffarer! Alltid bra! Men hela dagen gick vi anda i nat slags vakum och vantan, alltihop. Vi fick inte lagenheten idag heller. 
Men o onsdags fick vi flytta in till var nya lagenhet! Och det var faktiskt vart att vanta pa! Den ligger sa centralt man kan komma, mitt i Melbourne och den ar stor och rymlig och ljus, och den har tom ett rum vi inte har anvandning for! Och den har tva baddsoffor sa om ni har vagarna forbi finns det mycket plats! Bilder kommer senare, nar vi har fatt bredband hem.

Micke och Molly fyller sina dagar med att utforska staden och jag fyller mina med att kampa med photoshop och ta mig till jobbet och tillbaka. Jobbet ligger LAAAANGT utanfor var metropoliska placering mitt i stan. Sa det ar fanstastiskt att komma hem till stan varje kvall, ser fram emot det varje dag! Jag lar mig sakert snart photoshop och tills dess far lagrena jaga mig i drommarna....!



Kommentarer
Postat av: mormor

Låter verkligen som ni kommit tillupp- och nervända världen! Ett spännande äventyr för er. Känns bra att

veta att ni har plats för oväntat besök ....

Lycka till med dina nya arbetsuppgifter.

Kram på er alla tre.

2009-02-09 @ 21:33:41
Postat av: Anonym

Yes, nu e vi i kontakt Om än pà ett ganska ensidigt vis:-)



Jag spanar vidare!

Kram

2009-02-09 @ 22:19:09
Postat av: Anonym

Skönt att ni har landat lite ... har tänkt på er ... verkar vara VÄLDIGT vart ovher there. Men det värsta värmen är väl inte i närheten av er... kram kram

2009-02-10 @ 11:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0