En shopoholics bekannelse

Eftersom jag ar sjalv hemma tankte jag passa pa att gora sant som Micke kanske inte har lust att hanga med pa, som att se en riktig tjejfilm.  

 

Det hela borjade bra, jag hittade en bio mitt i stan, nara hem och skrev ut en karta sa att jag verkligen skulle hitta. Eftersom jag inte gar runt i stan hela dagarna sa ar mitt lokasinne inte helt uppdaterat. Jag har kartan i handen, och gar och letar efter gatan, men den finns ju inte dar den ska vara enligt kartan. Jag blir alldelels forvirrad och gar hem for att kolla upp adressen igen, och ser da att kartan jag skrivit utstammer inte alls med var bion ligger, FAST BIOADRESSEN STAR INSKRIVEN. Jag gar ut igen och hittar nu stallet, koper biljetten och har t.o.m en discount pa 8 dollar, rena biofyndet. Jag vill ha en latte, och eftersom Melbourne Central dar bion ligger ar gigantiskt sa springer jag ut pa gatan och tror att det ar lattare att hitta en latte dar, men det fanns ingen latte i narheten. Sa jag springer in igen och hittar till slut ett stalle som precis ska stanga (dom stanger tidigt har) som saljer sin sista latte for dagen till mig.

 

Nu ska jag bara satta mig och njuta avbion. Men jag kan inte hitta sjalva biosalongen, den finns inte i narheten avbiljettluckan vilket skulle vara logiskt. Jag springer runt pa vaning tre och kollar overallt, tar en hiss upp till nasta vaning for att kolla dar, men hamnar i ett soprum. Till slut fragar jag nagra i den langa biokon om de vet och det visade sig att det ar en vaning upp, men man maste ta rulltrappan. Varfor tankte jag inte pa det?!

 

Finally. Pa min biljett star det bara I I och vad betyder det?  Jag hittar iallafall min plats till slut efter att har famlat i morkret. Stolarna ar sjukt skona och nu kan jag bara vanta pa att bion ska borja. Jag har min harliga kombo av latte, sushi och vindruvor. Trodde jag ja. Sushin hade jag visst plockat ur hemma pa koksbordet nar jag letade efter adressen, sa det blev vindruvor och latte! Men det gick alldeles utmarkt och filmen var saaaa bra, precis i min smak! Massa fina farger och massa shopping!

 

Ikvall kommer dom hem!

 

 

Fran filmen!

 


Kommentarer
Postat av: mormor

Ja, det där med kartor och orientering - det är inte lätt det! Men slutet gott allting gott och filmen var bra.

Kram

2009-03-27 @ 15:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0