Ensam hemma

Jag har sjalv hemma, for mina sota familj har dragit till Tasmanien pa en kort bilsemester.  Molly har ringt ett par ganger och sagt hello, och sen har hon lyssnat pa vad jag sagt och ger sen luren till Micke.

Jag skyndade mig hemat sa fort jag kunde, eller rattare sagt stod och smahoppade pa stationen nar jag vantade pa mitt tag, for jag tankte att det kanske kan vara sa att nagra affarer ar oppna till sju. Men icke. Jag var i stan vid halv sju och allt var stangt. Sa jag gick till Big W och kopte nytt smink. Jag har inte behovt kopa smink pa flera ar, eftersom jag alltid plockat pa mig sa det racker nar mama har utdelning, sa jag var alldeles ringrostig nar jag skulle prova mig fram till mascara, rough och lappglans. (Obs, jag la fram allt detta nar vi packade innan vi akte, men det glomdes bort bland allt annat som skulle med, som spikmattor och dvder.) For mig ar det alltid som att kopa grisen i sacken nar jag ska ha smink. Men tror att roughen blev ok och mascaran ocksa. De tar varre med lappglanset, fargen var ratt men det ar sa klibbigt att det kanns som klister.

Jag fortsatte min ensamma kvall med att kopa en skvallertidning och fundera pa vad jag skulle ata. Kom fram till att det far bli rostat brod med stekt agg och jag unnande mig att hyra film! Tomt var det att komma hem till en stor tom lagenhet, och det var inte latt att steka agg helt plotsligt, det ena brandes. Sen gjorde jag fyra mackor med agg och ostskivor inslagna i plast, las FYRA, herregud vad jag var hungrig. At dom och vindruvor och satte pa filmen, men mackorna maste gjort mig sa matt sa jag somnade. Jag vaknade sen igen nar eftertexen pa filmen kom upp. Det slar aldrig fel, jag somnar alltid nar vi kollar pa film. Den enda film jag sett fardigt, aven har, ar Sex and the city som jag tog med mig hemifran. Funkar alltid, eller hur åsa.

Saknar min lilla stjarna!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åååå vad jag önskar att jag hade kunnat vara där och hålla dig sällskap! Alltså helst medans affärerna var öppna. Kan rekommendera Isadoras läppglans som jag fick av dig, mycket bra! Annars är Loreals colour juicer bra. :-)SNTC funkar ju alltid!!! Klokt att du tog med den och bra att du kommer hem tills 2:an kommer. Kan den vara lika bra tro? Saknar er!!!

2009-03-25 @ 10:37:10
Postat av: mormor

Det där med smink det är inte min starka sida heller precis, så jag har inte några råd att ge.

Vilken vacker bild av söta Molly. Hälsa att mormor längtar efter henne.

Kram

2009-03-27 @ 15:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0